måndag 14 december 2015

På land och täckt!

Först vill jag beklaga att jag varit så dålig på att uppdatera denna blogg, ja faktiskt, på hela säsongen! Den utlösande faktorn till detta var att motorns försörjning med diesel inte fungerade alls på det sätt som det skall vara! När jag åkte från bryggan, efter att jag hade bytt propelleraxeln så stannade motorn. Det blev startsignalen för en mycket "strulig" sommar. Motorn stannade "stup i kvarten", och jag fick faktiskt inte någon ordning alls på problemet. Numera vet jag att det är en "tillväxt" av en speciell typ av alger!
Sommaren kom att omfatta 13 övernattningar, och alla utom en, var vid bryggan!
Under dess förutsättningar så "tröt" kraften för att berätta om sommarens "bravader"!

Nu är det dags att samla sig och lösa problemen så att nästa båtsommar verkligen blir så fin som man önskar sig!
På bilder ser du hur Ann-Cari har det just nu - visst ser det trist ut! På bilden saknas alla dunkar mm  som håller pressen på plats!
Jag tar mig friheten att önska alla "följare" och alla övriga en

Riktig God Jul och Ett Gott Nytt År!