söndag 2 maj 2010

Vatten under batterierna!







Nu är Ann-Cari ren och fin invändigt! Dynor, gardiner och utrustning är på plats.
Vid sjösättningen upptäckte jag vatten i botten mellan genomföringskranarna. Där skall det definitivt inte finnas vatten varför jag funderade en hel del på var det kom från. Den enda logiska förklaringen jag kom på är att det måste finnas vatten under batterierna som rann akterut när Ann-Cari kom i sjön. För att få visshet beslöt jag mig för att ta ut batterier och barlast för att kunna lyfta plywood-plattan och kika. Mycket riktigt - det var ca 10 l vatten kvar under plattan. På bilderna syns utrymmet när batterier och barlast är borta och efteråt, när allt är på plats igen. Totalt väger barlast och batterier ca 200 kg.
Ekbackarna är verkligen vackra så här års med sina hav av Vitsippor.