torsdag 16 april 2009

Gå på stege är farligt!











Onsdagens fall till marken från aktern, dvs när jag var på väg ner från Ann-Cari, var inte roligt! Tur i oturen att jag inte bröt nåt ben i kroppen. Nu är jag mycket försiktig varje gång jag går ner eller upp (vilket jag upplever mig själv ha varit även tidigare) och tänker på varje moment helt automatiskt.
Utrustningsmässigt har Ann-Cari försetts med 2x25 W solcellspaneler. Detta är nu helt installerat, det skall bara till en voltmätare så man kan läsa av spänningen från panelerna (bara för att det är intressant).
Dessutom har jag gjort valet beträffande bottenfärg till Ann-Cari. Det blir Fabi Eco Röd, dvs jag går ifrån Neptun Formula. Arbetet med att skrapa bort snäckorna var så grymt jobbigt att jag inte vågar riskera samma sak igen. I framtiden kanske jag gör ett nytt försök men nu känns det riktigt att byta. I morgon fredag skall första lagret bottenfärg på. Skall bli skönt att slippa se den smutsgrå botten...